Weer in Kikkerland! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van dovebonenopreis - WaarBenJij.nu Weer in Kikkerland! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van dovebonenopreis - WaarBenJij.nu

Weer in Kikkerland!

Door: Dove boontjes; Pien

20 Augustus 2007 | Nederland, Nederland

Wij, de 7 boontjes met 2 tolken zijn inmiddels goed aangekomen in Nederland.

Rond 3 uur 's middags in Paramaribo voor 't Twenty-4 werden wij opgehaald door een bus. Op 't vliegveld van Johan Adolf Pengel was het echt bomvol met mensen die allemaal terug wilden vliegen naar Nederland (KLM of SLM) en wij konden fijn in een lange rij gaan staan. Eenmaal ingecheckt moesten wij door de immigratiedienst, om onze paspoort te laten stempelen en ons te laten fouilleren. Er was zelfs bordjes met: Man - Left, Woman - Right.
Jansje kon haar kam met een punt inleveren omdat je met deze kam iemand dood of gewond kon neersteken, maar dat zou Jansje nooit doen ;)

Om tijd te doden in de wachthal van het vliegveld hebben wij gezeten, gekaart, gekletst, rond gelopen, onze laatste SRD uitgegeven en naar Jörgen Raymann, van Raymann is Laat, gezwaaid. Bleek dat hij ook in Suriname was om iets (dansen ofzo) te presenteren en ging dus die avond ook terug naar Nederland. En jammer genoeg, niet in hetzelfde vlucht als wij. Nee, hij ging met KLM terug.

Iedereen had stoelrij 28 of 29, dus wij konden fijn bij elkaar zitten. Na +/- 9 uren vliegen konden wij eindelijk gaan landen in Amsterdam en toen was het lang wachten op onze bagage. En daarna konden wij onze familie en vrienden weer begroeten.

De 7 boontjes zijn trouwens: Jennifer, Jansje, Mariko, Roos, Gerda, Brendan en ik (Pien) plus 2 tolken, Francis en Edmée.
Andere 3 boontjes plus 2 begeleiders zijn: Lora, Jo-Ann, Hendrik, Rico en Martine. Ze zijn nog een weekje in T&T (Trinidad & Tobago).

• 20 Augustus 2007 - 18:04

Marga:

Dag dove boontjes,
    Het was inderdaad lang wachten op jullie bagage. Fijn dat jullie allemaal terug zijn en dat jullie het leuk hebbengehad in Suriname.
    Groetjes
    Arnold, Marga en Kevin.