Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van dovebonenopreis - WaarBenJij.nu Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van dovebonenopreis - WaarBenJij.nu

Suriname

Door: Dove boontjes; Jenni

06 Augustus 2007 | Suriname, Paramaribo

Haai allemaal,

daar zijn we weer.
We hebben heel veel plezier beleeft en ook hard gewerkt op kennedy school.. we hebben zeker iets van geleerd waarmee wij hun willen helpen met hun ontwikkeling.

afgelopen vrijdag hebben we seksuele voorlichting gegeven. het was een boeiend gesprek en we hopen dat leerlingen veel van hebben geleerd en gebruik van gaan maken, het was belangrijk voor hun om "nee" te durven zeggen als ze worden betast op ongewenste plek. In de middag zijn we op vrij middag gaan zwemmen bij ene hotel dat wat verderop ligt, het was zo warm, dus leek het ons goed idee om af te koelen in zwembad.

afgelopen zaterdag zijn we op boottocht geweest waarin mevrouw vertelde over het geschiedenis van nederlandse kolonie, slaverij. echt verschrikkelijk wat ze mee hebben moeten maken..daarna hebben we lekker van vrije middag genoten. avonds zijn we lekker uitgegaan, iedereen waren erg moe, maar vonden dat ze iets moeten beleven over het uitgaan aangezien we komende 2 weken geen tijd meer voor hebben om uit te gaan.

Volgende dag hebben we eindelijk kunnen uitslapen, we zijn naar fort zeelandia geweest, dat is een soort museum waarin gevangen daar hebben gezeten en vreselijk werd behandeld, ik durf het al niet meer te vertellen..

na een kijkje te hebben genomen bij fort zeelandia zijn we bij Rudi van plijter (hij is pas komen wonen in suriname, volgens mij kennen paar van jullie hem nog wel) wezen eten. weet je wat we hebben gegeten?? een heel lekkere kaaiman (krokodil) gegeten. het allergrappigste was dat een aap op hondje reed als een paardrijder. echt zo schattig om te zien..

vandaag zijn we begonnen met groepje ruilen, de ene groep gaat naar kennedyschool en andere groep naar unu pikin (vertaling van ONZE KINDEREN). de opdracht is dat wij de stoelen + tafels opnieuw verven, schuren, vastmaken, zodat ze mooi eruit zien en terug kunnen sturen.. weer een andere ervaring..

Dat was het voorlopig. binnenkort komt er iemand die een verhaaltje wil typen voor deze week..

Brasssaaaa Jenni en team