Groetjes uit PARAMARIBO! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van dovebonenopreis - WaarBenJij.nu Groetjes uit PARAMARIBO! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van dovebonenopreis - WaarBenJij.nu

Groetjes uit PARAMARIBO!

Door: Dove boontjes; Mariko

29 Juli 2007 | Nederland, Nederland

Halloooo luitjes,

Mariko is dit keer de blog aan het updaten, de volgende keer zal er iemand anders wat gaan vertellen..

Nu is het eindelijk de realiteit, we zijn nu echt in Paramaribo!!

De vlucht ging goed, we hadden ong. 3 kwartier vertraging.. We kwamen om 5 uur 's middags in Suriname (volgens Nederlandse tijd om 10 uur 's avonds) aan en het was echt warm al.. Hier is het dus 5 uur vroeger dan in Nederland! Meteen paar foto's gemaakt en naar de bagage... Natuurlijk konden we lekker lang wachten op onze bagage, maar uiteindelijk konden we vertrekken naar onze hostel! 'S avonds met 2 directrices van de Kennedy School en Internaat uitgegeten en de programma besproken!

Volgende ochtend om 8 uur bij het ontbijt verzameld en om 9 uur moesten wij verzamelen bij 't Vat (een Nederlandse eetcafe). Er zou dan een gids ons rond gaan leiden in Paramaribo. We hebben al veel gezien, zoals Fort Zeelandia, de centrale markt en dat soort dingen! Echt heel mooi om te zien!
Daarna even uitrusten bij onze hostel en toen konden we naar de Kennedy School gaan om een presentatie bij te wonen van de 4 Surinaamse mensen, die wij in Nederland al ontmoet hebben, over wat ze meegemaakt hebben in Nederland en Spanje (WFD). 'S avonds gewoon lekker uitgegeten en daarna gewoon gaan pitten!

Vanmorgen weer om 8 uur bij het ontbijt verzameld en daarna met de bus naar de White Beach. Heeerlijk rustige dag gehad en lekker veel gekletst en echt van Surinaamse omgeving genoten!

MORGEN IS HET ECHT ZOVER! We gaan morgen echt beginnen met onze vrijwilligerswerk!

Groep 1; Brendan, Jansje, Pien, Roos, Jp-Ann

Groep 2; Gerda, Jennifer, Mariko, Lora, Hendrik

Groep 1 gaat bij het Meubelproject werken deze week en groep 2 gaat bij het Internaat werken! Volgende week dus andersom!

Zo dat was het wel weer voor vanavond! Pssst het is nu 21.15 in Paramaribo!

Toedeloeeee uit Paramaribo!

Mariko

• 30 Juli 2007 - 09:11

Wanda:

Hallo Hendrik en alle andere Dove Bonen reizigers,

Leuk om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Wij houden hier op de Eskimo (werk van Hendrik) jullie in de gaten.
    Succes met het vrijwilligerswerk

Groetjes
    wanda

• 30 Juli 2007 - 12:06

Petra:

Lieve Pieternel en reisgenoten,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Leuk hé Paramaribo? Ik had niet teveel gezegd. Denk je eraan Leonoor Wagenaar te bellen op de Parbode of Peter D. Voor nu liefs, Petra

• 30 Juli 2007 - 13:06

Pascalino:

Hallo allemaal,

Fijn om te weten dat jullie allemaal goed aangekomen zijn. Ik wens jullie veel succes met het vrijwilligerswerk.
    Ik hou jullie ook in de gaten :-)but I'm having a big respect for you all.

Go for it!

Ciaaaoooo

Pascal
    (Antwerpen - Belgium)

• 30 Juli 2007 - 14:01

Marjan Q:

leuk verhaal! zettum op!!met werken vandaag...
    fijn dat allemaal goed gaat daar!
    we keep in touch!!
    groetjes voor allemaal en heel veel fun!!
    marjan ( ma roos en tien)

• 30 Juli 2007 - 14:47

Koen:

Ik ben benieuwd naar alle dingen die jullie gaan doen daar, heel erg veel plezier!

• 30 Juli 2007 - 15:39

Van Dis:

Hoi Pien en alle anderen,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat de eerste indrukken zo positief zijn.
    Zijn benieuwd naar jullie volgende belevenissen. Veel plezier verder.

Lolotte, Huib, Femke en maartje

• 01 Augustus 2007 - 14:15

Lucy Zevenbergen:

Ha Jansje,
    Fijn om te lezen dat het jullie goed gaat. Heb je leuke gedaan bij het meubelproject?
    Groetjes van Lucy

• 01 Augustus 2007 - 16:22

@nneloes:

Hoi allemaal!!! Wat fijn dat jullie daar al zo genieten!! Volg ook de blogs van Francis en alles bijelkaar kan ik heerlijk lachen om jullie anekdotes! Hoe is de 1e en de dagen daarop gegaan? Groetekes Anneloes.

• 06 Augustus 2007 - 11:25

Linde:

He leuke begin! Die vier Surinamers heb ik toen ook ontmoet bij WFD. Het grappige vond ik wel dat ze ook Nederlands spraken.

Nog heel veel plezier daar!